Bad hair-day



För något tag sedan fick jag en snilleblixt enligt mitt eget tycke. Jag anses inte alltid ha snilleblixtar när jag får dessa infall utan har mer än en gång ansetts fått blixten mer inslagen i snillecentrum mellan gångerna. Jag är antagligen inte i den elitiska estetiskt och moderna världen antagen som någon modeikon. Ej heller kommer jag bli det heller. Jag bryr mig dock inte i det mer än vem som vann ishockeyligan i Ecuador! Min älskade mor påstod att en skönhet klär i en jutesäck. Jag har inte tänkt bevisa den tesen då mödrar har en benägenhet att vara inte bara frispråkiga utan även jäviga. Min snilleblixt för att återgå till den var att skaffa dreads. Denna lysande idee har legat på hyllan och mognat under några år så man kan säga att den blivit lika god och vällagrad som en västerbottensost nu. Sagt och gjort så blev jag kontaktad av en underskön varelse i kvinnligt format. Jo jag hörde inte av mig till henne ni läste rätt, hon presenterade iden som jag hade haft sedan länge. Oavsett om det var hennes fingrar i mitt hår eller min obstinata sida som gjorde mig till korsningen av rastafari och nordsvensk så har jag nu en massa dreads i håret. Bemötandet jag fick av omgivningen var helt underbart. Jag fick verkligen lära mig att dreadsen innebar att jag inte bara skulle lukta märkligt utan att jag förmodligen skulle röka exotiska örter och dyrka västindisk musik. Lika naturligt är nog att tjocka människor med skägg delar ut julklappar, polisonger gör att man åkter gamla amerikanska bilar och att alla flintisar röstar på Sverigedemokraterna. Sanningen är att jag äger motsatsen till "bad hairday" varje morgon och att jag älskar julklappar, och gärna åker i gamla raggarbilar igenom Västindien medan jag ser grönskan igenom oljeröken! 


Kommentarer
Postat av: Eva Rabelius

Hejsan grabben, kommer du ihåg mig från Tallin resan? Min sambo fick Louis nr men tappade bort de. Så om du läser detta kan du gärna få ge honom nr till Tord 070-5757520.
Hälsningar från tanten i rullstol.
Kram

2015-02-20 @ 13:09:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0