Resa


Sommarlov är nog den höjdpunkten i livet som slår allt annat som jag upplevt som barn. Att stiga upp tidiga morgnar och känna daggfylld gräsmatta under fötterna med en värmande sol ackompanjerat av fågelsång. Framtiden är nu utan måsten och tvång. Möjligheterna är oändliga och idéerna outsinande över vad man skulle fylla dessa dagar med. Denna tid har nu mina älskade barn. Jag har min kalender fylld med arbete och svett. Få luckor med tid som kan fyllas med fågelsång. Hur kan man hjälpa barnen och sitt dåliga samvete över tid man inte har? Ska man köpa dom prylar som dom inte vet existerar ännu? Ge dom pengar att roa sig med? Jag vet inte något perfekt recept men denna helg ska jag och min fjortonåring tillbringa tiden tillsammans på min sextioåtta år gamla chopper resandes igenom Sverige. Oavsett om det kommer att regna och åska, även om hojen faller i partiklar mindre än pensionskontot. Så firar jag och min sons hans första sommarlovshelg exklusivt. Vad man gör och vars man gör det är nog oväsentligt. Bara att man gör någonting med de barnen man har hemma är nog. Nog för att jag ska minnas min tid som barn när jag fick exklusivt umgänge med mina förebilder och föräldrar. Och aldrig glömma den tiden utan tvång och måsten med daggfylld gräsmatta under fötterna. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0