Med mål och en djup mening



Egoister är vi alla föräldrar. Inte särskilt tjusigt att påstå någonting sådant i mellanmjölkens land där man i någon form alltid ska vara sådär förbannat korrekt. Den som påstår att dom hört ett barn bad om att komma till världen någongång innan dom inbegrep sig i den övningen som producerar just barn törs jag nog kalla lögnare. Vi vill skapa små avbilder av oss själva. Ibland en hel hög, kan bero på den trevliga tillverkningsprocessen. Jag har tre stycken mer eller mindre ganska lika avbilder. Alla egenskaper är inte samlade i ett barn dock. Vad som är miljöarv och en genetiskt medärvd egenskap kan vara lurig att bena isär. Men nog finns dom där. Jag älskar mina barn oavkortat försöker säga det varje dag även när dom inte lyssnar. Men mitt ego fylls av värme när jag och Tony flyger iväg på en resa med ett enda mål att fylla våran resa med minnen och skratt ovanpå en gammal Harley och lyckas. Han har en massa av mina egenskaper på gott och ont. Jag har haft en otrolig tur att få uppleva de exklusivt innan han snart slutar kallas för barn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0