På händerna

 När man är ute på vägen och reser så är alla möten med människor unika i sitt slag. Om man möts på en bensinmack eller en strand kan vara avgörande för hur man ser på varandra för all framtid. Om solen skiner eller om det haglar är på samma vis lika betydelsefullt. Är det trettiofem grader varmt och man måste tanka bilen är nog inte humöret på topp. Ej heller om man ligger på en strand och får en överraskande hagelskur. Risken att man möter sin livs kärlek då är extremt liten vill jag påstå. Många vänskapsband knyts nog ej heller. Vänder man på steken får man en helt annan syn på omgivningen. En solig varm strand är nog direkt gynnsam för kärlek och en behaglig temperatur att resa i bil kanske inte får en att skratta men man ler nog lättare. Hur man ser saker är direkt avgörande på vars du står. Denna resa jag avslutat idag har varit varm och många band är knutna. För några år sedan knöt jag ett vänskapsband med en väldigt vacker och varm människa. Hon påstod att i Gnarp flyger fåglarna uppochned. Jag har skrattat åt det varje gång jag passerat just Gnarp. Ingen människa med vett tror på ett sådant påstående. Men hon har banne mig rätt. Dom flyger till synes uppochned om man bara står på sina händer. Hur man ser allt är helt avgörande på tid plats och rum. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0