Nordsvensk Catwalk

I Milano är det inte 10 grader under vattnets frysningpunkt den här tiden på året. I hela norra Sverige är det myggfritt och i underdrift svinkallt. -10 celsius visade termometern denna morgon då skinnklädseln i min Texas importerade Cadillac kändes som kall plåt mot naken hud. Mössa och långkalsongerna åkte på utan fundering denna väldigt  kalla morgon i många folkhem. Jag kan tänka mig att kläder som legat på hyllorna i ett drygt halvår togs fram i hela norra delen av vårt land. Klädfabrikanterna började förmodligen i samma takt piska dom asiatiska söm-merskorna att sy för dom mystiska trikåkläder, piska dom långt mer än vad som är tillåtet att plåga ett nötdjur under tjurfäktnings-finalerna i Spanien. Modeguruna funderade nog mest på hur dom skulle kunna skapa en ny modefluga i syfte att få oss att lägga dom gamla vinterkläderna  i Frälsningsarmens eller Myrornas insamlingar. Ett och annat förvånat och oförstående Får blev nog av med sin päls och till lika så tappad några handfulla Minkar sina liv till förmån för dom mera välbärgade men lika frusna nordborna denna dag. Själv så tog jag på mig min Palestinasjal och lät mina lungor värmas av en cigarett utan filter denna morgon. Den norrländska catwalken var i mångfald mycket större än den i Milano denna kyliga morgon. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0