Intellektuell torka

Det kan verka som att landet ligger i en intellektuell torka. Hörde just på radion att Svea rikes mest populära sökord är Kate Moss? Kan för mitt liv inte begripa hur hon kan få ett sådant intresse i ett land som samtidigt delat ut Nobelpriset i litteratur till den framstående Doris Lessing. Den mest ytliga av alla personer som jag känner till spöar nobelpristagaren i det skrivna ordet på Internet. Men å andra sidan så blev jag inte överraskad av vad jänkarna "over there" söker mest på Internet, ty det står skrivet över hela befolkningen om man kastar ett getöga på en genomsnitts-Amerikan. Precis som tv programmet heter med den klämkäcka Anna Skipper Du är vad du äter. Dom människospillrorna söker mest efter burritos på den stora vidden World Wide Webb. Kan tänka mig söka många andra saker på Internet än mat och Kate Moss. I och för sig så skulle jag kunna tänka mig äta en måltid tillsammans med just Kate Moss men jag skulle nog inte välja mexikansk snabbmat. Å andra sidan så finns det förhoppningsvis större intellektuella förmågor att dela några ord med mellan tuggorna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0