Internationella kvinnodagen

 

Ledig fredag och kvinnodagen. Vad passar bättre än att fira det igenom att vakna tre gånger.  Tre gånger har jag haft frukoststund. Potentiellt alltså. Jag har bara ätit frukost en gång. Duschat en gång och borstat tänderna en gång. Tidseffektivt att ta tillvara en ledig fredag igenom att ha tre soliga mornar när dem väl inträffar. Kommer förhoppningsvis inte lägga mig tre gånger ikväll men det beror nog på hur aktiv min telefon är. Eller rättare sagt om jag kommer ihåg att stänga av eländet.

 

Om man nu ska fira internationella kvinnodagen i någon form av jämnstäldhetskamp så borde kvinnorna få göra det vi finner bäst att göra då vi firar i rimlighetens namn. För att det ska bli riktigt jämnställt en dag av fest som denna. BBB är ett förslag av mig. Bowling burgare och bira. Eller varför inte ett rejält fylleslag i någon av våra herrklubbar ute i skogen. En jaktstuga fylld med skarpladdade vapen obegränsat med sprit och dåligt med hygien. Att få tillträde till de innersta och heligaste rummen som vi män värnar om. Själv kan jag finna att lägga en rökridå med min hoj kan vara riktigt festligt. Smaken är som sagt olika beroende på vilka män man frågar.

 

På samma sätt kan jag känna att vi män borde bli utsatta för samma behandling en gång per år. Internationella mansdagen!! Utjämningspolitik så det dånar om det. Vi firar på samma sätt som kvinnor traditionellt gör. Spa med gurkskivor och massage. Pedikyr och manikyr innan vi samlas och tar en drink i någon bar som naturligtvis en kvinna bjuder på. Shopping och efterföljande nattklubb med taxi hem är kanske någonting som kunde tänkas. Här är smaken på samma sätt lite olika beroende på vilken kvinna man frågar. Jag törs inte generalisera i frågan då jag lätt kan bli hängd och stympad av någon feminist då.

 

Eller så gör vi så att vi låter sunt förnuft avgöra och tar hand om varandra varje dag året runt. Att ha en särskild kvinnodag är i mina ögon att göra alla jordens döttrar till ett offer.  Jag har många åsikter om det motsatta könet, och lika många tankar jag inte tänkt yppa här. Men ordet offer dyker aldrig upp när jag tänker på er alla kvinnor.  Men i brist på lediga fredagar hoppas jag att ni får vakna likt mig tre gånger en solig morgon i helgen. Kanske med kaffe på sängen. Inte för att det är internationella kvinnodagen idag men för att alla förtjänar det någon gång.


Kommentarer
Postat av: MaE

Vilken ära för mig att jag har fått träffa en sån klok och förnuftig människa :-) bra skrivet.

2013-07-02 @ 18:15:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0