Treenighet

Är någonting som de flesta kommer ihåg från skolan. Det handlar om gud! Eller rättare sagt fadern,sonen och den helige anden. Jag har inte tänkt skriva om den snubben med risk att bli satt i stock och bli piskad som en kättare av upprörda frireligösa "rätt-troende". För alla tror sig veta eller tro då i detta fallet på rätt sätt. Jag tror inte men vet inte heller. Den triangeln jag tänkte formulera är billigt,bra och snabbt. Väldigt mycket mer subtilt och greppbart för en bondgrabb som mig. Man kan inte välja alla tre har jag fått höra av en nära anhörig. Man kan bara få två av dom. Billigt och bra men inte snabbt. Bra och snabbt men inte billigt. Och till sist billigt och snabbt men inte bra. Jag har tillämpat den treenigheten eller rättare sagt oenigheten många år nu och kan känna att det verkligen stämmer. Tills i dag!! Det har varit väldigt stressigt idag efter jobbet med handlingar mat och träning. Och tillsammans med det hämtat ungar kors och tvärs. Som en åtgärd till tidsnöden satte jag min son Tony och hans kusin att grädda plättar medans jag hämtade den äldsta från skolan. När jag och och Tom kom hem möttes vi av ett skådespel!! Farstudörr och ytterdörr var på vid gavel och en rökpelare kom ut ur stugan som Greenpeace hade haft åsikter om. Skyndsamt sprang jag in och fann dom två juvelerna vid var sin stekpanna gräddandes plättar. Helt underbart lyckliga och inte ett enda öga var torrt av lycka (kan vara röken också). Maten intogs och de var lite missfärgade och märkliga till form men väldigt goda. Vi hann iväg på boxningsträningen i Boden och då slog det mig. Den oenigheten som jag tidigare nämnde hade blivit en treenighet. Maten var väldigt bra och väldigt billig (huset brann inte) och dessutom gick alting väldigt snabbt. Ska inte utveckla den teorin för kottarna för dom lever ovisst om den kunskapen att de lyckades sammanföra alla tre till en treenighet. Ohelig men ändock!

Kommentarer
Postat av: :D

Du har verkligen en skön stil när du skriver :)

2012-09-06 @ 22:15:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0