Paradigmskifte

Många intressata saker har hänt det senaste året och många gamla kunskaper har fått visa sig som okunskaper. Det som slagit mig mest är den dåraktiga tron att man har evigt liv och därigenom oändligt med tid att spendera på skit, skitstövlar och skitsaker som man ändå inte har nytta eller glädje av någon längre stund. Det är som att man kommer ut från ett tv spel där man har tre liv när man börjar och hoppar man på en svamp får man ett extraliv eller blir odödlig för en kort stund. Det handlar om att ta ansvar över sitt liv och göra det mesta av det. Låta sig bli lite besatt av sådant man älskar och ta tillvara på det som gör skillnad. Jag har hittat en hobby förra sommaren som i en åskådares ögon kan förefalla något suicidal. Det handlar om att sätta sig på en motorcykel som är förlängd och kraftigt övermotoriserad, man försöker senare ta sig upp för backar som inte går att köra upp för (jag är värdelös) Långa bultar sticker ut ur bakdäcket tillsammans med gummiskovlar som kan göra familjelyckan till ett minne blott om man har otur. Allt detta är en sport hör och häpna, och jag bokstavligen älskar den.Hill Climb Att det som kan ta livet av mig kan få mig att känna mig så levande? Jag har öppnat min pandoras ask och kommer inte att stänga den förän jag sett alla sanningar om mig själv. Att göra sig lycklig och följa sin dröm har blivit viktigare än någonsin. Att försöka och misslyckas är något som kan göra en ledsen, men att aldrig löpa linan ut är ett svek mot sig själv. Kan inte citera det bättre själv än Johnny Depp gjort: "You can't burn out if you're not on fire". Vi vet att ljuset tar slut någon gg så samla allt man älskar runt det och njut.

Kommentarer
Postat av: Rolle

hehehe så sant Birre! Snor citatet

2012-09-03 @ 23:28:35
Postat av: Fält

Några kloka rader där Danne, Jag citerar dig :)

2012-09-04 @ 00:06:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0