En riktigt god morgon

En riktigt god morgon är någonting man bestämmer sig för att ha. Ingenting som bara händer, inte som en skatteåterbäring eller skattesmäll som kommer oavsett hur vi gör. Varje dag när jag stiger upp vind skev och stapplandes yr mot kaffepannan är det med ren viljestyrka jag får vatten i den och lyckas prestera någonting som liknar ett avkok på den ädla bönan. Jag är i några fall bakfull som en kölhalad gödgris och vill nog mest av allt suga av en dubbelpipig hagelbrakare. Fantastiskt nog så lyckas jag bestämma mig för att just denna dagen ska bli min bästa. Just denna timmen bestämmer jag inriktningen på hela dagen, ibland hela veckan. Om man hänger sig till tröttheten yrseln och den låga sockerhalten i kroppen kan man istället tända eld på bilen sparka sin chef i arslet och sedanmera se till att bli luspank,ogift och singel på oviss tid. Om man är i någon form av maktposition eller har hand om folk kan man alltifrån se till att ett fikarum blir en mental tortyrkammare till att starta ett fullskaligt krig med något skitland som inget gjort (läs Vietnam). Så när jag fått i mig min dagliga dos av den väldoftande kaustiksodan tvingat ner flimmerhåren med nikotin och tömt kroppen på slaggprodukter så ler jag hur jävla ont det än gör. Det är betydligt mer plågsamt att ta konsekvenserna av att låta bli. God morgon älskade vänner och ovänner. Hoppas ni har en fantastisk dag frammför er. Det har jag tänkt.
       
 

Kommentarer
Postat av: Rolle

Ja så går dagarna för oss av och till

2012-09-04 @ 23:52:18
Postat av: Bondmoran

Hoppas att din dag blir så bra som du har bestämt dig för :D Jag tänker mig nog en likadan. Hälsningar från/ Bondmoran

2012-09-05 @ 12:29:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0