Dr Phil

En kvinna sade till mig en gång att om jag någonsin upptäckte att min partner spelade en aktris i sängen "Enjoy the fucking show". En av många levnadsråd som jag fått igenom åren när det gäller förhållanden, inte det sämsta och kanske inte det mest känsliga. Efter 38 år som pojke, grabb, slyngel och man så kan jag summera alla goda och ibland märkliga råd om kvinnor och förhållanden. Några väldigt sanna några väldigt bizarra och lika osanna. Jag skulle kunna skriva en bok om misstag som jag gjort men jag tror och hoppas att människor har bättre saker för sig än att vilja läsa den episkt långa och tragiska boken. Den skulle nog börja med "Kom för helvete ihåg vad hon heter när du vaknar med henne". Min första pubertala kontakt med det som någon med dålig verklighetsuppfattning kallade det svaga könet var nästan en skräckupplevelse. Jag hade inte riktigt koll på mig själv än mindre vad jag skulle göra med henne. Jag kan utan underdrift säga att så var inte fallet för min jämnåriga väninna. Jag blev mig aldrig mer lik. Hon var vacker och jag rädd. Nu är jag betydligt mycket mer erfaren äldre och luttrad. Jag har fått barn bildat familj haft långa förhållanden och sett några nakna mellan varven under min karriär som man. Inget konstigt alls. Kött och ben hud och hår i en väldigt inbjudande form. Fortfarande rädd. Inte rädd så jag inte kan sova men likaförbannat är man rädd. Rädd att missa alla dessa goda levnadsråd och ta dom konsekvenserna det kan leda till. Tapetsera om varannat år, köp blommor regelbundet eller inte alls, skratta vid rätt ögonblick och ducka rätt vecka. Det finns dom som har vigt sitt liv till att övervinna rädslan för det som helt felaktigt utpekas som det svaga könet. Jag tror jag för min del som 38 åring ska bli vän med min rädsla istället, så när jag möter den igen ska jag säga morsning och hej. Bättre höra den sträng som brast än aldrig spänna en båge. Alla är inte rädda men de som försöker låta bli att göra misstag mest, är nog räddast. Är det inte så DR Phil??

Kommentarer
Postat av: Dr Philly

Mod är gott i sig.
Mod i kombination med vishet är oslagbart.
Consilio et animis (på svenska enkelt översatt; med hjärta OCH hjärna). ;-)

2012-09-28 @ 19:35:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0