Ingen kommer ihåg en fegis.

Om någon tror att jag menar att man ska utsätta sig för suicidala saker för att inte verka feg så har dom fel. Om någon inbillar sig att jag menar att man ska vara stöddig som fan och göra new age prylar som att hänga upp sig i krokar igenom huden, suspension som dårarna kallar det. Då får ni allt tänka om ordentligt. Jag anser att en modig människa törs vara sig själv och visa sig själv inför alla som någonsin vill vara en nära. Det kan vara att visa sin sexualitet eller visa att man kan och är jätteförtjust i att baka småkakor. Allt är utifrån vem man är vad som är modigt. Det är modigt att vara en bullpappa och ta ut mer pappadagar än alla andra på en testosteronpumpande arbetsplats. Det är modigt att rösta på miljöpartiet i norrland. Jag tävlar i en extremsport som heter hillclimb, och det är sannerligen ingen sport för tunnisar. Jag tappade minnet första gången jag släppte upp kopplingen när startljuset skiftade till grönt, men före det så hade jag både svettningar och hjärtflimmer. Men likaförbannat så kan jag nog påstå att det inte har med mod att göra, utan dumhet och mest bara ett sökande efter ett gott skratt. Äkta mod är långt mycket mer krävande än så. Det är verkligt mod att älska när det gör ont i hela själen. Det är mod att ge utan att någonsin tro sig få något tillbaka. Ingen kommer ihåg en fegis.....
 
 
 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0