2%

Jag älskar mat!! Jag kan koppla ihop nästan alla trevliga minnen jag har med mat och matlagning. Resor, länder, människor, fester och vänner! Föda är en av dom två sakerna som driver mänskligheten frammåt. Den andre är fortplantning. Mat och sex med andra ord. Mat kan vara väldigt sexig, mat kan vara adrogyn och väldigt osexig. En trerättersmeny som börjar lite lätt med en vitlökstoast landar på en grillad svärdfisk och flyger iväg på en chokladmousse allt komponerat med vin som får själen att vibrera, eller skolans rektangulära gråvita fisk med överkokt potatis med mellanmjölk.... Förstår man inte den metaforen då gillar man inte mat eller så har man inte fantasi så det räcker att läsa resten. I går så åt jag en lunch som en hungerstrejkande Saudier INTE skulle vara avundssjuk på. Halvfabrikat kan komma i alla de former har jag upptäckt för många år sedan. Att dess näringsinnehåll varierar begriper jag också utan att vara utbildad dietist. Menvadfan det finns gränser, eller finns det verkligen det? Jag hade kris i mitt matlådeförråd denna vecka så jag stöttade med en låda färdig fiskgratäng. Efter att jag pressat i mig dyngan så läste jag innehållsförteckningen på 350 gram lunch/oral förnedring: Fisk 30% Potatismos 44% Skaldjurssås 26% varav 2% räkor....26 procent skaldjurssås är 91 gram potentiel njutning. Eller en fullständig blåsning för alla läckergommar. Två procent räkor på den mängden motsvarar 1,82 gram räkor!!! Kunde man inte hellre skrivit att det kunde innehålla spårämnen av en nytvättad skithusdörr på en räktrålare. Det var tamejfan det fattigaste och futtigaste jag ätit sedan jag ätit vita bönor i tomatsås i en månad i sträck. Då var jag ung och tvingad och nu var jag mest bara lat. När man är lat har jag hört att man blir fet, hur kan man bli fet på någonting som smakar som upphettad luft och innehåller 1,82 gram räkor undrar jag just nu........

Kommentarer
Postat av: :)

Hur var det med bra, billigt o snabbt ;) Det är bara hemma det går!! :D

2012-11-01 @ 03:06:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0