Mananagement liv

Kan man föråda sitt eget öde? I så fall finns det ett öde och en väg utstakad för oss alla? Frågor i massor och jag har några lite provocerande påståenden. Om vi har en väg som är utstakad i livet varför i helsike kämpa om allt knäppt ändå är meningen att hända! Varför betala räkningarna torka sig i arslet och stiga upp ur sängen? Jo därför att man inte skulle ligga i rännstenen och lukta skit!! Sådant där tok som folk faktist tror på och förlitar sig på som ödet är en orkeslös mans tröst när det går åt helvete. Eller som det står skrivet "vår herres väg äro outgrundliga". Ett enkelt sätt att inte ta sitt ansvar över sin framtid enligt mitt tycke. Jag avundas dom som har tron att förlita sig till någon gudomlig makt som styr och ställer ens framtid och nutid som dessutom kan ta till sig önskemål hur knäppa dom än är via bön. Jag har endast mött något liknande igenom mitt arbete där jag lett och fördelat arbete åt människor. Jag är dock värelös att lyssna på någon som bara bönar utan att ge mig rimlig anledning och ändå sämre på att ta till mig tyst bön som jag verkligen inte kan ta till mig. Jag tror inte på ödet. Jag har svårt numera att tro på karma ens. Sitt eget öde kan man inte föråda men man kan föråda sig själv igenom att luta sig tillbaka och inte vara motorn i sitt liv.  Man skapar sin framtid och lycka med hårt arbete och en nypa tur.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0