Garderoben

Jag har alltid förundrats över massmedias bevakning över oss vanliga människor. Hur vi har sex, bygger och hur vi sköter vår städning är några exempel. Naturligtvis är det vi mediakonsumenter som styr den bevakningen igenom vårt eget intresse av den typen av tv-program och tidningar mm. Ingen gör en programserie eller tidningar om någonting som är skittrist och ointressant. Det är i den reflektionen jag har funnit att det finns en stor massa människor som borde komma ut ur "garderoben" och erkänna sin igenteliga identitet som sadomachosister*. Hur kan man annars njuta i fulla drag av förnedringen som människor utsätts för i tex Den elaka snickaren, Big brother, Robinson och till sist men inte minst: Du är vad du äter. Den sistnämnda är min personliga favorit. En Anna Skipper som tvingar folk till tarmsköljningar, armhävningar, och en diet som får mig att nästan gråta i sympati med deltagarna. Men när man ser hennes glitter i blicken och hör henne berömma den utsatta när han/hon får i sig en halvliter grön algdryck. Då vet jag att jag också borde komma ut ur "garderoben"
 
*Sadomasochism används också inom viss psykologisk teori som sammanfattande benäming på masochism och sadism. En föreslagen alternativ benämning för detta är algolagni (av gr. algos, "smärta" och algneia, "vällust"

Kommentarer
Postat av: :)

Jag döööööör :D

2012-08-23 @ 17:55:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0