Järv AB

En före detta arbetskamrat satt och berättade att han minsann hade haft en jättebra företags ide som skulle ge han goda inkomster men att den inte var riktigt rumsren.

Han skulle åka igenom norrlands inland i en lastbil lite klämmigt målad och en lite fräck melodi som skulle basunera ut hans ankomst till hushållen som kommer att beröras fullastad med hungrig järv!

Iden är inte att sälja järv utan att mot betalning låta bli att frige en arme med hungrig järv runt om i våra bygder som befolkas av ett naturfolk som livnär sig på frigående tamboskap.

Det finns helt säkert en massa människor som inte kan se det komiska i den affärsidén.

Jag kan känna likheten till dom killarna som jag sett på film sälja en försäkring emot att kundens fastighet inte brinner ner dan efter.... "I have a offer you cant refuse"

  

På samma sätt kan jag tycka mig se att Sveriges regering idag motiverar sin politik: Om ni inte betalar fläskigt med skatt så kommer vi att skära ner på sjuk och åldringsvården.

Den som sett hur dessa instanser ser ut i dag kan nog lätt se att i nästa steg blir sjukhusen slakthus och åldringsvården en spruta arsenik på ålderns höst.

  

Jag har börjat fundera på om man kanske ska utsätta sig för det perfekta brottet när man närmar sig på ålderns höst: Man stjäl av staten och hamnar på kåken på livstid där man fortfarande har fri sjukvård och mat som man fortfarande kan finna näringsvärden i och tugga med dom tänder som man får från den fria tandvården som vi i generationer betalat med vår inkomstskatt. Dessutom så finns det besöksrum som man kan träffa sina anhöriga utan att ha blivit ned- drogad likt i dagens vårdinrättningar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0