Rum med utsikt



Jag och min arbetskollega sitter på vårat rum i svenska fjällvärlden och väntar på besked om resa till hem och kärlek. Har mest suttit och glott i väggen denna förbannade dag. Skämts ömsom varit förbannad. Skämts för att jag en vuxen man i dom yngre trettio med god arbetserfarenhet kunnig i min yrkesroll blivit lurad av mina arbetsgivare till den milda grad att jag inte ens packat upp väskan. Förbannad över att dom på något sätt verkar inbilla sig att jag en vuxen man i mina yngre trettio med god arbetserfarenhet kunnig i min yrkesroll utan vidare skulle svälja en massa skit!! All skam och ilska hade gjort oss tillsammans med utebliven halvpension ohyggligt undernärda. Jag och kollegan gick på jakt likt två hungriga hyenor här i obygden hungriga och utmärglade till desperation. Vi fick speja rätt länge mellan saxofonbjörkarna innan vi fann ett lämpligt byte. Första bytet vi fann var dött och helt avätet, Tärnaby fjällhotell var utan frukost och det blev vi också. Men likt djuren på savannen så krävs vissa artificiella vattenhål på vägen för att släcka törsten på våra dragare. Vi hittade en bensinmack som visseligen inte hade så mycket liv, men massor av föda. Som tur är så säljs det mer varmkorv än bensin på dessa ställen. Vi fyllde våra tomma och avmagrade bukar med korv och läsk tills skinnet åter spändes till sin ursprungliga form. Mätta och belåtna släpade vi oss tillbaka till vårat rum i en stuga utefter en fjällbrant omgiven av massor av krokigt växta björkar. Vilket värde har ett rum med utsikt i en värld utan mat och respekt??image1                                            Hungrig hyena


Kommentarer
Postat av: Ida

inget hår? :| hmm.. annars, bra skrivet som vanligt :)

2007-09-14 @ 14:49:58
Postat av: Författaren:

Min kollega uppskattar inte samma hårsvall som jag

2007-09-14 @ 14:59:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0