Måste

Är ett av dom orden som är på min lista för dom som ska brännas steglas och torteras. Eller som en människa i min närhet sade.
-Mås-te är det varmt vatten med fågelbajs i?
Jag törs lova att jag inte är på jordens dunderhumör denna dag av på grund av omständigheter som inte någon kan styra över. Men ändock behöver man inte skratta när åskan slår ned i huvudet även om den som alla andra naturens nycker är ostyrbara. Därför ska jag berätta en satanisk sann historia om min farfars gris-slakt. Farfar hade medans han levde väldigt svårt att se blod i dess flytande form. Han svimmade väldigt lätt om han fick kontakt med blod om han inte nu var väldigt berusad har jag hört sägas. Att han dessutom blev väldigt bra kompis med sina djur gjorde det inte lättare för han att avliva och ta hand om köttet. Så det kunde upplevas som någonting väldigt motsägelsefullt min farfars köttproduktion. Han döpte djuren och födde dom med endast den bästa maten som han tyckte kunde uppbringas åt ett gödsvin. Jag minns att jag gick in till ladugården och skulle titta in mest för att nyfiket beskåda vilka djur gubben höll sig med en gång. Där inne stod han och klappade en gris som borde gått sin skapare mötes för många månader sedan. Den var välgödd och stor, i överkant stor kan man tycka då den var dubbelt så stor som en normal gris som åker på slakt. Jag ifrågasatte varför han låtit grisen bli så stor och han sade med mjuk stämma samtidigt som han matade besten som jag hellre vill kalla den.
-Jo du förstår Daniel att jag har så svårt att ta ihjäl dom hära vännerna. Dom blir som barn för mig. Men jag har hittat ett sätt som gör det hela lite lättare. Jag har döpt den här grisen till Saddam, tidigare så hette den Carl Bildt men det var så svårt att komma ihåg så det fick bli Saddam istället.
Fullständigt politiskt inkorekt och väldigt respektlöst kan tyckas men så var min farfar hela sitt liv. Nu är han död sedan några år tillbaka men dom makabra historierna håller hans minne vid liv hos mig. Ett till underbart citat ska ni få idag: Människor är apor med bilnycklar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0