Horror

                                                          image9                


Den mest fruktade yrkesmannen i Sverige och förmodligen hela världen är inte bödeln eller kronofogden. Hur många män och kvinnor och barn finns det inte som delar samma skräck för en simpel sammhällstjänare. Hur många kan sprida fasa och sömnbrist hos redan små barn utan att dom ens sett eller känt deras verktyg sättas i arbete. Det är den högutbildade och genomtrevlige tandläkaren som sprider sitt skräckvälde igenom hälsa. Få människor gillar ljudet av en tandläkarborr. Om man någon gång hör en maskin eller någonting som ens liknar ett visslandes surr från en sådan så isar sig blodet på en normalbegåvad vuxen individ utan tandläkarskräck. Vem har inte sett Dustin Hoffman i Maratonmannen där en tokig tysk borrade sönder tänderna på huvudrollsinnehavaren, få filmer har gjort mig så berörd. Idag så var jag till tandläkaren med ena sonen. Han har inte fått se maratonmannen likafullt i hans tankar har vårdcentralen just förvandlats till Little shop of horrors.

Kommentarer
Postat av: Molina

Jag har inte sett Maratonmannen, men det behövs inte. Tandläkaren och hans anhang är mina svurna fiender! Och då har jag ändå jordens trevligaste tandläkare :0) Sen har jag svårt för gynekologer och fotvårdsterapeuter också. Alltså, nåt fel är det!

2007-10-28 @ 16:08:39
URL: http://gabbagabbahey.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0