Bastu

Jag kan utan omsvep berätta att en bastu är det bästa sättet att lära känna sina medmänniskor. Likt en internatskola så blir man fråntagen sina personliga klädesplagg som berättar vilken attityd och vilken ställning man har i livet. Ens nakenhet gör en oblyg då alla sitter där utan möjlighet att gömma sig. Värmen gör nog inte bara kroppen ren och mjuk utan jag skulle vilja påstå att även sinnet får en uppmjukning. Andarna blir fria och själen ren. Jag älskar att basta med dom underbara människorna som jag känt och lärt känna från när och lite mera fjärran.

Kommentarer
Postat av: Thomas

Kan inte mer än att hålla med. De som kliver in i min bastu kliver in i mitt hjärta. Vågar de öppna sig och visa sin nakna kropp och själ visar de att de har förtroende för mig och jag för dem. En lugnare variant av teambuilding på linor högt upp ibland träden.

2007-10-30 @ 10:10:49
URL: http://blogg.aftonbladet.se/7785

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0