Mat och mil

I fredags så vaknade jag nyfiken som ett barn på julaftonen till mitt nya äventyr. Efter att vi funnit ett nytt batteri till min så fann Kim en gummiverkstad bredvid hotellet som kunde hjälpa han med lite tillverkning av delar till hans kickmekanism. Efter lite småstrul så kom vi fram till Tarragona. Hotellrum och parkering gick som smort. Mat i formen tapas intogs i mängder på ett enormt torg där en kolossal mängd spanjorer gjorde detsamma på 20-30 uteserveringar. Att de har ett väl utbyggt avloppsystem är jag helt övertygad nu. Tapasen gjorde en tapout, som det heter i MMA. Jag har varit på varenda mugg mellan Tarragona och Valencia.... I Valencia så gjorde mitt andra batteri en tapout. Min motorcykel hade bestämt sig för att ladda så mycket ström så att det blev en gullig liten härdsmälta. Nu sitter det ett bilbatteri fastsurrat på bakskärmen och laddningen är fixad. Resan stannade på kvällen i andalusien. Den historian är desto blötare. Och inte en droppe regn kom.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0