Fett, salt och socker.

Löften är det som jag tror luften fylls mest av imorgon, näst efter fyrverkerier naturligtvis. Hur våra nyårslöften ser ut beror väldigt mycket på vem vi är, vad vi gör och inte gjort eller borde. Cyniskt efter en viss längd av liv och leverne skulle jag med en generellt uttalande kalla det för lögnernas natt. Men jag har inte tänkt förmörka vår uppenbara festhögtid med cynism och otrevliga minnen. Jag har tänkt omfamna det nya året med hela mitt hjärta. Tvåtusentretton ska bli ett år med kärlek, värme och vänskap. Någonting jag ser i min backspegel när jag ser tillbaka på det gångna året är att vänner och relationerna till dom är något som är viktigt. Inte viktigt på det sättet att man skålar skrattar och kastar ur sig floskler med betygelser till varandra. Glömma dom dagen efteråt och aldrig sedan uttala dom tills dess att man är full av seretonin och vin igen. Nä... viktigt på riktigt. 
 
Något som jag vill göra med kommande år och åren efter det är att fylla dom med uppfyllda löften av kärlek, värme och vänskap. Det enda vi kan bära med oss tills den stunden vi får träfrack på den yttersta dagen av våra år på denna glob. Det som vi inbillningssjuka ofta försöker fylla våra liv istället med är nya blanka kapitalvaror och trofeer som vi försöker imponera på våra grannar med, som man ändå inte tycker om. Dom värmer oss sällan och gör oss inte lyckliga någon längre stund. Men en varm kärleksfull vän är någonting som man kan vara och bära med sig i sitt hjärta alltjämt trots att dom inte finns ibland oss ännu. Det är en gåva man får och ger som är evig.
 
Så det jag vill proklamera mitt i denna helg fylld av mellandagsreor, fyrverkerier, frosserier av fett salt och socker. Är att jag hoppas att ni som läser kommer mellan tuggorna smällarna, skålarna få en känsla av kärlek värme och vänskap som kommer att bestå hela det kommande året. Gott nytt år till er jag inte kommer att se eller höra imorgon.

Kommentarer
Postat av: :)

Jag hoppas innerligt du hittar din kaninkokerska, och att hon har vett att vara rädd om dig!! Kramar i massor, du är "rar" ;)

2012-12-31 @ 11:00:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0