Beerdrinker´s and hellraisers!!

Vintern är här, snön formligen väller ned och det är julafton om ganska prick en vecka. Livet är gott och kylen är full, vad mer av vår tid kan man kräva så här års??  I min mening absolut ingenting. Mina barn är friska och äter som hästar. Dom hjälper till med hushållet och snöskottningen. Präktiga som få! I mina ungdomsår så var jag nog inte lat, ej heller överaktiv med hushållssysslorna. En ganska normal unge med andra ord. Något som fångar alla ungars uppmärksamhet var det som hände utanför ramverket av ens pedagogiskt utformade bubbla. Pedagogisk i mitt fall kan jag kanske får utveckla i en bok någon gång. Synd bara att titeln till min bok är tagen av Salman Rushdie med verket: Satansverser. Tror däremot att den boken jag skulle skriva kunde resultera i endel hot och oroligheter men i en betydligt mindre del av världen än hela mellanöstern som tidigare nämnda författare lyckats med. Men det som man bär med sig utformar en till den man är på gott och ont. Därav har mina kottar en far som inte kanske faller in i mallen med dom tre stora Véna Volvo Villa och Vovve som hörnstolpar. Dom har en gubbe som kanske är nog så påhittig och spontan. Jag tvättade en förgasare till Toms snöskoter i mickrovågsugnen häromdagen, funkade jättebra (försök inte själva om ni är rädd om mickron eller förgasaren). Men min son tyckte att jag var omogen och oansvarig när jag leende tog ut den ur vatten och diskmaskinslösningen som den badade i. Han skakade på huvudet och skrattade lite plågsamt åt mitt trick. Några veckor tidigare så stog jag inför problematiken att hitta en lämplig vinterförvaring till min Harley. Jag mätte och stegade och hittade en perfekt och väl övervakad plats till den. Farstun hade en nästan skräddarsydd hörna för min ena ögonsten (dom andra ryms i garaget). Sagt och gjort så gillrade jag upp lite grova plankor upp för trappsteg och kantstenar och vred igång hojen. Tänkte för mig själv att den mullrade gott och vred lite provocerande på gasen för att väcka lite liv i byhålan och kanske få ut ungarna till min balansakt upp för plankorna, som ledde upp över brostegen in i farstun. Intet ett liv i huset. Inte ens ett nyfiket huvud syntes i fönstrena. Jag körde lite besviket in min motorcykel in i farstun utan min publik av ungar. Väl inne i farstun så fann jag det lite triumferande väldigt passande som en liten höstsalut att framkalla lite gummirök. En vilt spinnandes Harley med raka rör i farstun borde väl fan få dom att sticka ut huvudet. Men näää intet ett liv.Jag stängde av den lite morloken och ställde den på stöd där den nu har sin plats. Gick in i köket för att kolla om kottarna gått under jorden när dom inte ville visa sin uppskattning till ljud, balans och rökshowen. Tony satt med huvudet i läxboken och Tom fixade vid spisen med kvällsmaten. Besviken så frågade jag varför dom inte kom och såg mitt väl oigenomtänkta skådespel. Tony tittade lite förstrött upp ur boken för att trött meddela att det minsann var några sidor kvar av läxläsningen, Tom proklamerade irriterat att han blivit tillsagd att hjälpa till med maten och så gjorde. Jag älskar mina barn men varför får dom mig att känna mig så oansvarig och omogen?? Något som i och för sig hjälper mig när jag tänker på deras framtid. Några Beerdrinker´s and Hellraisers har jag nog inte varit med och fostrat lyckligtvis.    

Kommentarer
Postat av: :)

Det finns ingen "gilla" knapp här ;) Underbart, som vanligt!!

2012-12-17 @ 15:44:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0