Kärleksförklaring till ungefär 3,386,509,865*

Det vi pratar om är naturligtvis kvinnor. Världens i särklass vackraste varelse.  Det finns ingen varelse som kan mäta sig med våra kvinnor. Dom är helt underbara. Om ni nu börjar leta efter en punchline så kommer ni bli väldigt besvikna. Jag har inte tänkt vara cynisk elak eller på något sätt driva med dom som kan igenom ett ögonkast tända eldar och med ett leende få marken att gunga. Man ska inte mucka med dom som kan få länder i brand och kontinenter i krig med en viskning. Ibland när jag mött en vacker kvinna som ler och glittrar med ögonen känner jag en barnslig känsla och instinkt. Samma känsla som det barnet har som blivit lite skrämt av en vuxen vars famn är den tryggaste platsen att söka skydd hos. Det barnet som springer skrattandes och vänder för att gömma sig hos en för att bli påmind om att det var han/hon som just skrämde en. Barnslig skräckblandad förtjusning! Den vackraste varmaste underbaraste varelsen kan också vara den som är den farligaste man möter. För min del är det nog en stor del varför jag bokstavligen älskar kvinnan. Kort, lång, smal, ljus, mörk , ung eller gammal så rör just du upp känslor för någon någonstans. Just du får världen att gunga för någon någonstans någon gång. Utan er hade vi fryst varit ovårdade och förmodligen varit mindre rädda. Ni är helt underbara =)
 
* Källa : http://www.geohive.com/earth/pop_gender.aspx

Kommentarer
Postat av: Anonym

Helt underbart skrivet :D Hoppas fler kvinnor än jag läser det, det är sånt vi borde få höra lite då och då. Jag blev väldigt glad i magen när jag läste ditt inlägg :) tack

2012-08-21 @ 11:37:03
Postat av: Eva-lill

:)jag hoppas att det är fler kvinnor som läser förstås...Men ännu hellre fler män som tänker likadant!! :)

2014-06-16 @ 23:38:09
Postat av: It takes one 2 know one

Trevlig läsning 💃

2014-12-06 @ 18:55:57
Postat av: It takes one 2 know one

Trevlig läsning 💃

Svar: Tack så mycket :)
Nordsvensk

2014-12-06 @ 18:56:55
Postat av: Anonym

Men va fint skrivet! Vilken hyllning till oss kvinnor! 🙌❤️🙌

Svar: Ingen hyllning utan bara en förklaring hur viktiga ni är för oss andra :)
Nordsvensk

2015-09-10 @ 01:46:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0