Go green!

I ett desperat försök att rena sitt samvete från slaggprodukter i form av miljö och hälsokostsynder så har denna helg varit en kakafoni av nyttigheter i sann straight edge anda. Nyttigheter för min och mina barns magkultur i formen av bland annat fiberrik kost med havregrynsgröt och kanske inte helt straight men ekologiskt och kulturellt uppfött kött i form av icke trafikdödat renkött. Våra fysiska aktiviteter har vi lokaliserat utomhus för den friska höstluften och för att få dom sista vaddomnuhette vitaminerna i oss levererat från den sista solen på länge. Någon kolbaserad eller kärnkraftsbaserad el har vi ej heller förbrukat då vi har lagat mat på den spisen som både värmer oss och maten igenom att förbränna förnyelsebara fastbränsleprodukter i detta fallet ved. Någon överkonsumtion har vi inte heller haft då medel saknas till detta enligt dom små söta papperslapparna som kommer ut ur automaterna, dom som ska hjälpa oss att komma ifrån just det pappers-lösa samhället. Allt detta har gjort oss till lyckligare människor  denna söndag. Så lyckliga att vi hoppade in alla tre i min nätta cadillac som stått ett tag på tomgång för värmens skull, och åkte iväg 3km bara för att lämna mina nu miljö och hälsokostänglar till barn. Sedan dess så har jag kedjerökt och druckit oförsvarbart många koppar kaffe innan jag hoppar in i bilen för att hämta hem dom igen. Mitt nya rena samvete jag köpt igenom dessa underbara handlingar som gör att jag nu mår mycket bättre och kan återgå till mitt gamla liv, där jag försöker förändra klimatet igenom att köra bil och bara vara mig själv. Ju förr snön försvinner desto bättre..... Go Green!


Kommentarer
Postat av: Bosse

Många funderingar var det.
Angående okynnes-tomgångskörning med caddyn, förgiftas mest närmiljö och i vissa fall barnen som lever i höjd med avgasröret.
Vill du verkligen förändra miljön finns det bilar som levererar hela tiden...

2007-10-15 @ 19:31:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0