De saktmodiga skola besitta jorden!

Läste det i något dokument som fått tuff konkurrens av gröna skyltens artikel- katalog. Eller så hörde jag det då jag gjorde ett tafatt försök att göra som mina skolkompisar och bli en gudfruktigare människa igenom komfrimation, som att den redan dynamiska människan jag är kunde bli bättre..... Fnys! Men jag har tagit till mig en del:
 
Ps. 37: 11: De saktmodiga
ökola ärva landet och hugnas med stor
frid.
- De saktmodiga äro de, som
tåligt och stilla med ett Gud undergivet
sinne, utan att förbittras eller hämnas,
lida bedrövelse. De skola besitta
jorden, när Herren kommer och upprättar
sitt rike.....

Känns djävligt bittert med den klådan jag har, eller som min gamle far brukade säga:
-Har du myror i brallorna pojk?
Jo jag har kollat inga myror ej heller några andra skumma insekter eller någonting som ens påminner om det, varken i latjolajbanlådan eller någonstans annars. Men det kryper likväl i kroppen när jag suttit still för länge. Verkar som att jag är helt körd enligt den bokens sätt att räkna in toppen av den mänskliga näringskedjan. Jag har därför anammat en helt annan livssyn och räknesätt som passar det manliga könet och den moderna människan, har hört att den som har mest grejer när han dör vinner men det är förlegat och tillhör det förra århundradet. För att äga en massa jävla prylar så måste man springa runt och visa upp dom för grannarna och fjanta och då får man motion som är en ohyggligt motbjudande tanke i en fast food generation som nu ska dominera världsaltet. Det som gäller där är att vara blankfet och hålla sig rynkfri igenom att spänna ut huden med kroppsfett. Bättre än botox och andra onaturliga giftiga och farliga sätt att hålla sig ung. Det som då förenar hela våran nya livsstil och mitt nya räknesätt att finna den som är högst upp i näringskedjan är en gizmo som ser till att vi når till alla våra kapitalvaror utan att för den delen mista ett enda gram underhuds fett. Fjärrkontrollen, den som har mest fjärrkontroller när han dör vinner! Det måste vara på det sättet..... Men likväl så har jag målat in mig i ett hörn, jag kan ju inte sitta still!! Och till lika verkat tjommen som skrivit det där tjocka dokumentet haft koll på vad som skulle hända med mänskligheten, han har säkert en fet aktieportfölj i någon stor restaurang kedja. Man kan inte påstå att man blir snabb av snabbmat och fjärrkontroller, snarare saktmodig!


Kommentarer
Postat av: Ingela

Ska vi ha adhd tilsammans??? har bara 5 fjärrkontroller.... vinner aldrig..

2007-11-25 @ 00:44:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0