Vikingblod


image12




Med den salta luften piskandes i ansiktet fuktig och kall har jag sett ut över horisonten utan en fast punkt att fästa blicken vid. Pulsen stiger och blodet börjar värma ut i kroppens alla lemmar, rastlösheten sätter in med full kraft och det enda som kan dämpa abstinensen är den fixen som en resa ut på okänd mark kan erbjuda. Jag har stått på en av de västligast jord och stenklumparna som badar i våran golf och sett ut över det hav som våra anfädrar en gång besegrade med deras rastlöshet och nyfikenhet som drivkraft. Även om jag inte levde för tusen år sedan så kan jag nu säga att jag vet vilken känsla dom hade i magen då dom styrde ut från nordens nord-västra kust med fulla segel och saltstänk i ansiktet. Samma känsla som när hojen är packad tankad och står och hoppar på sitt stöd på tomgång......











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0