SICK TRICK

Måndagar är och har alltid varit veckans första dag. Hur allt börjar är olika för alla och har på samma sätt olika innebörd. Min drömstart är blå himmel hett kokkaffe och varm asfalt i gryningen. Gärna ackompanjerad av en odämpad mc utan fjädring och två cylindrar som snart bär en mot fjärran och okända mål.
 
Måndagen som förflöt var förhoppningsvis veckans värsta dag. Vaknade långt innan gryningen med en present skickad från helvetet inslaget med ett papper som man skär fingertopparna av sig på inlindat i taggtråd som snöre. Inuti fann jag en ryggvärk som jag inte lyckades jaga iväg förän den disiga gryningen fick fäste om mitt tynande medvetande tack vare div smärtstillande tabletter.
 
När jag väl vaknat andra gången så föreföll livet lite ljusare då himlen trots allt var blå, ögonen inte röda och kaffet kunde ha vart hett och svart om jag orkat koka. Drömmarna hade varit varma och fartvinden lika förförande när jag åkte igenom den eviga sommaren innan jag vaknade till livets lotteri. 
 
Jag är inte bitter som person. Inte otacksam heller då livet skänkt mig värme i form av vänner, skönhet i skepnad av all välformad natur och soluppgångar i fjärran länder. Friska starka barn som fått porslinstilverkare se högkonjukturer och mig att fundera på testosterons nödvändighet och inverkan på intelligens.  Allt detta fina gör mig dock inte immun.
 
Lotten som jag vaknade till var inte skrapad ännu när jag sakta fick lemmarna i rörelse utan den kom i ett fönsterkvert tillsammans med div andra nitlotter i samma skepnad. Jag blev dock informerad utan skrapning av Norrbottens läns landsting att deras tombola eller magnetröntgen som de kallar den dragit mig INTE ett vinnande diskbråck.... Utan två!
 
För att återcitera ett känt citat: "Jag är inte bitter". Det känns dock som ett sjukt trick av livet att jag vinner högvinsten på ett ofrivilligt nitlotteri och sedan få det x 2. Ska köpa en trisslott för att se om man kanske kan förlora en miljon på det under tisdagen....... 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0