Sexuellt inkorrekt!

Är man medlet eller målet kan man fundera på ibland när man möter människor. Jag har funderat länge på det både privat och ur ett samhällsperspektiv. När man röstar på ett parti inför en ny mandatperiod så får man en massa löften hit och dit. Sänkta skatter bättre sjukvård billigare bensin blöjor och bira osv osv. Allt för att man ska rösta på just de. När man möter människor privat så kanske inte löftena ser lika ut som med politiker. Kanske inte ens några blir uttalade alls. I för enkelhetens skull exemplet relationer med kvinnor finns dessa där i alla fall. En sängkammarblick en kram en känsla ger alla tillsammans med kroppsspråk oss en förnimmelse av ett löfte. Eller ett hopp åtminstone. Politiker lovar men när det kommer till kritan är det banne mig i bästa fall ett hopp. Jag blir tveksam till att rösta då löftena är väldigt populistiska. Tveksam för att jag inte tror man kan förändra världen eller samhället i en handvändning. Tveksam för att jag inbillar mig de vill använda min röst så de får en fet lön på riksdagen. Jag blir medlet och inte målet för alla löften. När människor gör detsamma. Blir lite för bra, lite för gulliga snygga sexiga eller inställsamma så får jag samma känsla att jag är medlet att nå för mig ett okänt mål. MEN att inte rösta och eller tordas ingå i relationer för att sedan ha åsikter om politiker eller människor, det är som att påstå sig vara duktig i sängen för att man gillar att bli avsugen länge. Att ligga försoffad på rygg blir man ingen porrstjärna av. Man måste tordas agera för att kunna se vad som hände sedan. Ingen kommer ihåg en fegis! 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Word! 👍

2015-09-06 @ 20:44:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0