Att styra

Den enes död är den andres bröd har jag hört och sagt många gånger när saker går käpprätt åt helvete. Inte för att det någonsin kommer göra det igen, jag har blivit mogen nu och tar bara noggrant övervägda beslut. Jag sitter i skrivande stund och överväger några just noggrant igenomtänkta saker. Jag ska byta bil tänkte jag framöver. Allt som har med bilar är av ondo, bilförsäljare är några som djävulen har konspirerat med ända sedan första bilen blev tillverkad. För att ringa till en bilförsäljare slå då sex sex sex gå baklänges runt kyrkan tre varv, offra en get och drick blodet.  Då kanske du kommer fram, ingen stor ide att fuska å gå två varv för då kommer du bara till din personliga handläggare på försäkringskassan.

 

Min nya taktik är att gå lite mot strömmen och lura Hin håle. Tänkte göra ett drag som få andra har funnit förnuftigt. Vår numera väldigt presentabla familjebil känns väldigt tråkig och ack så bra. Nästan nog så bra. Förmodligen en av världens bästa familjekombi som är tillverkad någonsin. Volvo sjuhundrafyrtiofem. En röd. Den startar varje dag och har fenomenal värme, enormt lättlastad och hyfsad krocksäker. Helt rostfri och väl fungerande. Nämnde jag att den är skittråkig. Så tråkig att jag kan spy i handskfacket av ren tristess när den präktigt startar varje dag oavsett årstid, temperatur och solstormar. Den ska bytas mot världens sämsta sedanbil. En jaguar!

 

Jaguar är engelskt och det är även djävulen också! Dom har haft god kontakt med varandra. Om djävulen skulle åka omkring i en bil så tror jag att den skulle vara engelsk. Engelska bilar är och har alltid varit sämst i världen. Bland de engelska bilarna som jag känner utmärker sig extra är Jaguar. Dom kan rosta på ett sätt som gör en miljökämpe tårögd för den är självkomposterande, och ruttnar nog upp snabbare än en fisk i solen. Bara det är ett konststycke som de borde få en utmärkelse för. De släpper ut minimalt av miljögifter och tar extremt lite bränsle. Det beror nog på att de startar lite när dom vill och stannar och ramlar sönder lite spontant. Belysningen är underbar om man är på ett raveparty, det mesta blinkar och glöder lite ockult beroende på hur planeterna står linjerade i universum. Skitdålig bil på klarspråk!

 

Men en engelsk Jaguar är vacker på ett obeskrivligt sätt. Linjeskön och maskulin i formen. Inredningen är fylld med trä och sätena är klädda med bästa skinnet garverierna kan erbjuda. Som en cigarrsalong med mjuka heltäckningsmattor, varmt och inbjudande.  En frestelse fylld med djävulskap.

 

Om saker ändå ska gå åt helvete någon gång i livet så har jag tänkt sitta vid ratten och styra med stil, Och har jag riktigt tur så är jag inte ensam utan jag har med stil och elegans lockat med mig denne djävul och tar mig med honom i fallet!

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Foto av engelsk bilen?

2015-09-22 @ 10:41:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0