Värde

Min högt värderade lillebror kom förbi med sin tjej idag. Han skulle hjälpa mig att släta ut dom pannrynkorna jag allt för ofta får när jag försöker göra mig förstådd på min dator. Han lyckades så bra som någon någonsin kan, kanske är ett hjälplöst fall.... Vi kom ihop oss över en diskution om sakers olika värde. Bröder diskuterar saker dessutom väldigt häftigt i min del av världen. Men vi lyckades ena oss förvånadsvärt bra idag, till skilnad från andra gånger då våran oenighet är fullkomlig. Bröder.... Om jag strör pengar runt mig i en aldrig sinande ström och ger min bror, vän eller för den delen någon annan pengar. Ger jag då någonting som är dyrbart även om det är en stor summa? Vi lyckades i ett magiskt ögonblick enas om att så var icke fallet. Att den som fick ta emot gåvan kände sig nöjd och glad var någonting som vi även fann, men om det var någonting som fick den påhittade mottagaren att känna sig speciell är kanske inte lika säkert. Självklart kan tyckas. Jag känner att jag har ett högt värde för några människor, kanske för att jag inte strör ut mig själv. En sak är helt säkert i alla fall att min familj i sin helhet är ovärdelig. Ingenting man spelar bort i något av livets lotterier eller ger bort.  Fick tankar idag som jag inte delar med mig av till er då dom har ett högt värde.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0