Teknikens under!

Har i dag prövat på det som skrämmer många människor. Samhället har demonstrerat en spricka och svaghet som inte borde vara helt okänd för den mobilanvändande delen av mänskligheten. Nätet krånglade BIG TIME! Hur ska man då göra om man får punka på bilen efter vägen? Skicka röksignaler efter en bärgare eller börja gå? En majoritet av dom samhällsmedborgarna jag omger mig med har då inte kollat luften i reservhjulet eller ens tagit reda på hurvida det finns en domkraft eller ett verktyg att ta lös hjulet med sista åren. Ändå mer skrattretande är dom som inte ens vet om dom har ett reservhjul...... Vilket fall som helst så har jag en egen andektdot från denna dag. Skulle packa min väska färdig för morgondagen lite husligt inför den annalkande arbetsresan söderut. Upptäckte att jag var en väska kort till packningen och kom underfund med att den var kvar hemma hos min sjuka och sällskapsfientliga flickvän. Hade lovat att hon skulle få vara sjuk och själv utan att trakassera henne med små gulliga sms eller för den delen några alls. På uppmaning (via sms) av en nyfunnen vän så skickade jag ett sms med en ursäkt att jag måste tränga mig på hennes hostande och snorande för att få min väska. Det e väl helt ok kan tyckas, men jag fick inte någon leveransrapport. Antog då att hon låg och sov med mobben avslagen. Skickade då ett "vadvardetjagsa" sms till min nyfunna vän........ men till fel nr!! Det fick även min flickvän som nu fick dom levererade till sig. Vicken soppa det blev av det, hon fick en massa negativ energi att flöda av två sms som tillsammans blev någonting helt annat än gulligt och ursäktande. Jag fick svar på tal det kan jag lova, telefonen formligen glödde när svaret kom. Jag försökte skyndsamt reda ut missförstånden, piskad av mitt dåliga samvete då jag faktist i hennes ögon inte helt fel tramade in i hennes snoriga och omtöcknade medvetande. Dessutom med en massa oavsiktliga men ändock levererade oförskämdheter. Till min förvåning gick det då att inte ringa än mindre smsa någon förklaring för att få hettan i andra änden att lägga sig. Fick mekaniskt på gammeldags sätt ta mig dit med en koldioxidspyende farkost i en hast för att lämna en förklaring och hämta en väska. Det löste sig naturligtvis. Kan gissa mig till att teknikens under ställt saker på ände i andra hem och hushåll. Kanske mitt lilla strul var lindrigt och lite så här i efterhand lite komiskt för dom inblandade. Kan tänka mig att någon någonstans fått punka på sin bil samtidigt.......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0