Säkert

Säkert är att jag tar det lugnt denna dag. Har som bekant för dom som läser min blogg gjort en liten vurpa i går. Försöker därför att sitta ner och ta det lite lugnt denna söndag. Svårt med den raslösheten som jag besitter, det formligen kryper i kroppen. Därför så försöker jag denna dag återbekanta mig med internet, har inte haft tillgång till obegränsad surfning på många år. Dagens utforskning handlade om det som är mest omtalat och nedsnackat i medier av olika slag. Kan ju säga att jag har blivit väldigt nyfiken med tiden som jag varit utan både dator och uppkoppling. Hade tänkt kolla in massor av communitys denna regniga dag, men icke. Jag hittade massor av sidor med olika inriktningar och stilar. Ingen nämnd eller glömd. Det som är slående i alla fall är att det är massor av lösenord och tjafs innan man ens kommer in på dessa sidor. Det ska mailas å ändras användarnamn tills man är helt matt. Om någon behöver tips om namn så har jag inga, har helt tagit ut mig på den punkten. När namnet väl har blivit godkänd så börjar nästa resa. Lösenordet!! En sida hade djävulen själv skrivit html koderna på. Jag höll på en halvtimme för att komma på ett lösenord som den ville svälja. Sedan skulle jag avsluta medlemsskapet så höll jag inte på att komma ihåg detta lösenordet. Då tappade jag nästan kontrollen över mig själv och höll på att bli datorlös igen. Andra sidor skulle skicka någon verifiering till min mail när jag registrerade mig. Den dök heller inte upp. Det jag skulle nyfiket utforska lite stillsammt har fått mitt hjärta att nå en puls som inte är helt hälsosamt. Själva titten på communitysen blev i ett tidsperspektiv en bråkdel av vad jag tänkt mig. Och innehållet av dom har jag nästan glömt på grund av allt svammel med att registrera. Att avsluta ett medlemsskap verkar vara hemskt o-poppulärt hos skaparna av dessa cybervärldar. Dom har helt säkert gömt den länken, om inte annat så har dom inte hängt upp en lika stor skylt på den funktionen som att bli medlem. Det tog nästan lika lång tid att bli av med dom´som att komma in. Jag har inte målat upp mig själv som någon datahacker och kommer aldrig göra det, men lite datavana har jag. Kan inte vara meningen att jag ska ha examen i någon form av datautbildning för att röra mig fritt inne i denna vansinniga värld. Att informationen är fri på internet är ett hån, jag har nog inte bränt så mycket energi på så lite någonsin. En sak är jag säker på! Det är att informationen på internet och i synnerhet på communitys är väldigt svåråtkomlig. Säker kan ni vara att den finns där skyddad från sådana som mig helt säkert. 


Kommentarer
Postat av: Puman76

Ibland kan det vara lite kompliserat
i cyber världen
Har mordhotat min dator massa gånger tom =D
Inte för att det hjälper,men skönt är e,hihi

2007-09-16 @ 15:45:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0