Konsten att flyga

 

Är någonting som mänskligheten har drömt ända sedan den första mänskliga varelsen fick syn på en fågel. Vet i dag att några beteenden som människan bär med sig är väldigt märkliga. Man blir lugn och tillfreds av att få sin rygg kliad, en levandes eld har invaggat människor i trygghet i tusentals år. En kram kan värma rätt igenom den allra bästa thermo-ställen och dunjackorna oavsett yttertemperatur. Många av våra vardagliga handlingar styrs genom medärvda beteenden. Allt från vem vi blir kär i till vilket sorts yrkesval vi gör enligt forskarkåren. Jag är har skapanden arbeten i byggnadsbranschen i både stål och trä . Kan vara ett betingat beteende som min miljö har sett till att jag fått men det kanske jag aldrig får reda på. Kan bara konstatera faktum att jag har en dragning till dom yrkena likt en fluga till en sockerbit. Har varit och hjälpt till med ett tak denna dag. Rivning städning och sedan uppmontering av nytt tak . Älskar att klättra runt på bjälkar och åsar. Känner att pulsen går upp och mitt adrenalin pumpar när jag får vara mitt i en karusell av detta skapande. Idag när jag var som mest uppe i hetluften och jag var precis i det varvtalet som trivseln finner sig i. Då hände det!! En takstol släppte och vek sig för min tyngd, plötsligt närmade sig underlaget under mig med en rasande fart. Spånet yrde och om minnet inte sviker mig så tappade jag luften vid nedslaget. Fallet var inte extremt högt men ändock tillräckligt. Istället för det normala stönet som en människa får ur sig när dom faller, eller dom svordomar man hinner få ur sig så hände någonting annat. Jag utbrister i ett hysteriskt skrattanfall, har nog inte skrattat så gott på länge. Sedan fortsatte jag nog skratta ett tag åt att jag just skrattade istället för svor osandes eder som brukligt när jag gör illa mig. Klarade mig ändå väldigt bra då jag lyckades landa med ryggen över en takås. Ska till farbror doktorn i morgon om det blir värre och sitta av kvalitets-tid i deras väntrum. Taket blev enligt planeringen klar så långt gånget som tänkt. Har prövat  ännu en gång med ömmandes rygg och misslyckat resultat... har tänkt återcitera Douglas Adams (liftarens guide till galaxen) "Konsten att flyga är att kasta sig mot marken och missa".


Kommentarer
Postat av: Anonym

Hm...Varför tror jag inte riktigt att du är gjord för att flyga?

2007-09-16 @ 08:57:04
URL: http://annelisp.blogg.se
Postat av: Anonym

jag tror att skadeglädjen är enda sanna glädjen :P hihi*

2007-09-17 @ 11:38:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0