Homo

Bi trans flata bög hetro är en massa sexuella läggningar åt olika håll. Måste man identifiera hela sin person och liv med sin sexualitet? Inte fan presenterar jag mig med en handskakning och -Hej jag heter Daniel och är hetro. Ej heller kan jag påstå att jag är intresserad om någon presenterar sig för mig med att tillägga att dom e svetsare eller gatusopare. Om man identifierar hela sitt liv med en isolerad men återkommande handling så kan jag tycka att man ska vidga dina vyer lite mer och se vad mer man kan berika sitt liv med. Just denna soliga höstdag är en underbar dag att göra just det. Trevlig Lördag

Kommentarer
Postat av: massösen

så sant så ... vi är ju så mycket mer än en etikett

2007-10-13 @ 09:07:33
Postat av: Ingela

Alla har en etikett som man själv har bestämt.
Vi söker konstant bekräftelse genom vad man är eller vad man borde vara, ingen tar sig tid att fundera vem det är som bor under ens hud och vad den människan vill vara igentligen.
Jag säger som jag brukar tex på frågan - Vad ska du bli när du blir stor?
-Jag ska bli LYCKLIG, vad vill du bli?
Detta svar möts oftast med tystnad å att de blir lätt generade, men det kvittar väll om mad e telemontör om man e olycklig..
Lev livet etikett löst det är därför vi har namn!

2007-10-13 @ 09:17:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0