Heta arbeten!

Är varma och ofta eldfängda arbeten. Ibland så korsar olika yrkesgrupper varandra omedvetna om varandras existens i den dagliga tanken. Ofta händer det att man tar på sig ett uppdrag som man inte är lämpad eller rustad för. Helt tanklöst så kan man få för sig att man är snickare eller rörmokare med ödesdigra resultat som kostar massor av pesetas. Dessutom så kan själförtroendet få en rejäl knäck av det ofta misslyckade eller deformerade resultatet av snedsteget. Stolthet är någonting som vi män har svårt att svälja och ofta så backar vi sällan för typiska testosteron fyllda uppdrag som vi inbillar oss ska ge oss en högre rang i näringskedjan som vi hittar bäst exemplifierad i krogkön en lördagskväll. När jag som bäst slet och släpade för att kunna köpa fler kapitalvaror denna jul som kommer kosta mer svett blod och kilon än dom kommer att skänka glädje för familjen så skedde ett gränsöverskridande i min yrkeskategori. Försökte vara den solstrålen jag aldrig varit och hitta den energin jag aldrig haft efter alldeles för många timmar iförd arbetskostymen. Jag hade i en lugn och trygg situation för mig slagit mig till ro med att smälta bort en klump med gjutstål från en plats med hjälp av en gasbrännare där den absolut inte hörde hemma. En arbetsituation som inte är helt ovan för mig med andra ord, inte speciellt dramatisk eller spännande heller. Varmt och eländigt med svidandes svettpärlor som retsamt hamnar i ögonen med tysta svordomar. Mitt i denna vardagstrall så känner jag att min ena kroppshalva börjar bli extremt mycket varmare än den andra. Plötsligt så förstår jag att en crossover just har skett. Jag har blivit en effektsökande fakir, men utan mod och med massor av smärta. Min karriär som proffisionell ljuspunkt i tillvaron blev med inte helt självklar utgång lyckligt kort men dramatisk. Löjeväckande nog så har jag upptäckt att jag är utbildad till just detta. Det står i plånboken på ett pittoreskt kort.... Heta arbeten.image3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0